torsdag 28. juli 2011

Tilbake igjen

Etter flere dager nå i vakum, er det på tide å blogge litt igjen.
Jeg jobbet hele terrorhelga, og det var veldig tungt.
Vi kjente ingen som ble rammet, men man føler sterkt
med de stakkars menneskene som ble det...
Det har vært sterke bilder og fortellinger
i media hver dag,
og jeg har nesten ikke sovet de siste dagene.



Grufullt er vel ord som dekker det meste av det som skjedde...

I går tok jeg meg selv i nakken og lot livet gå videre her.
Jeg bakte grove briks og blåbærpai, og ungene koste seg
med bestefar, mormor og far på besøk.
Vi koste oss ute på balkongen, det var godt og varmt...
Vi tok så turen til Rogsjøen etterpå,
en flott liten sjø inne på Finnskogen
hvor vi elsker å være og bade på sommeren.
Røsslyngen på bildet over er plukket der.
Jeg elsker røsslyng,
det lyste i lilla opp gjennom Finnskogen.



Vi hadde en super dag uten terror
med
kos og hygge.
Og det trengte vi.

Terroren vil aldri bli glemt, en frykt vil alltid være i oss.
Men samtidig går livet videre, jentene krever at det skjer ting,
de har jo ferie!
Og det må det gjøre.
Vi må ikke bli redde for å gjøre ting,
for da har terroren vunnet.
Så med fare for å virke overfladisk,
kommer det noen overfladiske innlegg framover:)
Mye har blitt gjort i heimen på byggefronten,
og jeg stæsjer og ordner og hekler så det er en fryd.
Bilder kommer senere:)

I dag skal jeg dele blåbærpai-oppskrifta med dere,
en smakfull og frisk dessert nå om sommeren.

BLÅBÆRPAI

5dl blåbær
1ss sukker
1ss potetmel

Dette røres sammen og has i paiform.

150g smeltet smør
1dl hakkede mandler
3dl havregryn
1dl sukker
1dl hvetemel
0,5 ts bakepulver

Blandes og has oppå blåbæra
som et lokk.
Stekes ved 220 gr i 25 minutter.

Ha en fortsatt fin kveld:)



Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...