mandag 1. august 2011

BringebærSaft

Helga har gått så fort!!
Lørdag var det knallfint vær,
og jeg var på Rogsjøen hele dagen
sammen med min minste datter,
mamma, tantebarn og farmor.
Det var sååååå fint der,
vi badet og koste oss.


 
Før og etter badeturen plukket jeg bringebær.
Min farmor ringte, nå var hekken full:)
Bringebærhekken er gammel,
men duverden så gode bær:)
Vi plukket vel en time tilsammen,
og det ble 6 flasker med saft.


Jeg har arvet en gammel saftkoker
og lørdagskvelden ble brukt til å ta
fatt på dagens fangst.
Bringebærsaft er kjempegodt,
og jeg koker stort sett hvert år
med tanke på julen.
Riskrem med hjemmelaget bringebærsaus;
Det er gætt det:)

I dag blir det aller først en gåtur i berget rett her borte,
og så blir det vel litt husarbeid og MYE hekling:)

Ha en knallfin dag alle sammen:)


Klem Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...