fredag 12. august 2011

Et Siste Farvel...

Så har dagen kommet og gått.
Dagen da Du ble begravet.
En grusom dag, hvor himmelen strålte blå,
klar til å ta i mot deg...
Det var en utrolig nydelig seremoni,
om det går an å si noe slikt
om noe så grusomt...
Livet er ikke alltid rettferdig.
Alle vi som kjente Deg vil leve med spørsmål
og tanker om hvorfor.
Tankene mine går til familien Din,
vi må nå stå sammen og gi støtte og godhet.
Vi tenker på dem og vi sørger med dem.
Ettersom tiden går vil sorgen være like stor,
men lettere å leve med...
Tiden vil være en god hjelper...
Så farvel gode venn,
for alltid dypt savnet...

Ja livet er ikke like enkelt for alle...
Vi må bli flinkere- flinkere til å bry oss
og å være ekte i det vi gjør og sier.
Å bidra til nestekjærlighet og godhet
bør bli vår største oppgave nå framover...

Det er ikke lett å blogge om ting og tang
når hjertet har vært fullt av sorg.
Jeg har tenkt mye "rart" -
hvorfor skal jeg kose meg når folk rundt meg dør?
Men da er det jo nettopp det man kanskje skal?
Nyte livet, og leve som om hver dag er den siste.
Det er ikke lett, men man kan jo forsøke?

"Ikke visste vel jeg
at dagene som kom og gikk
var selve livet"

Klem fra Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...