tirsdag 5. april 2011

God Morgen!!



I dag har jeg fri og etter å ha kjørt jentene avgårde på skole og i barnehage,
fant jeg ut at jeg skulle bruke et par timer bare til å nyte et stille,
men absolutt rotete, hus før jeg setter i gang med alt forefallende.

På bursdagen min fikk jeg en Nespresso Zitis kaffemaskin av min gode snille make,
og en kopp med kaffe toppet med melkeskum skal nå nyyyytes....


Jeg liker den veldig godt, men skulle ønske jeg hadde litt



mer enn 1 meter med kjøkkenbenk å ha den på...

Er jo så mye som skal ha plass på benken:)
I hvertfall med tre barn, da er det liksom aldri god nok plass...

Alle har minst to glass hver stående, pluss alle de glassene som
er plassert rundt om i huset i hyller, på nattbord, i stua, på badet,
ja you name it!!
Så helt bevisst har jeg nå sluttet å finne fram glass
til dem når vi samles til dagens måltider,
de får beskjed om å ta med de glassene som de lagrer rundt omkring.
Det går stort sett bra det, bortsett fra for mellomstejenta,
hun er faktisk "litt distre":)
I og med at det er ekstremt trangt på kjøkkenet,
kommer hun aldri på at hun skulle ha hatt et
glass før hun har satt seg,
og da er det alltid mamma eller pappa som må ut på jakt.
I går sa jeg til henne:
Blir du ikke tørst når du aldri har med deg glasset ditt?
Men jeg glemmer det jo, sa hun. Jeg er bare sånn.
Ja det blir fint, sa jeg mens jeg lo.
Når du flytter for deg selv,
må mamma ringe hver dag å minne deg på å drikke,
for ellers glemmer du vel det:)
Hun lo godt da, men er nok desverre en smule distre ja,
den deilige jenta mi:)
Men selvfølgelig godtar vi henne som hun er;
et lite rotehue med et stort og omsorgsfult hjerte:)

Så nå skal jeg nyte kaffekoppen min,
lese og studere nyeste utgave av
BoligDrøm,
og drømme meg i bort i våre snart realiserte
kjøkkenplaner...


Ha en fin dag,

Bente



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...