tirsdag 14. juni 2011

Sjokoladekake

Denne oppskriften har jeg arvet av min mamma,
og den er lettvinn og god.
Super til barnebursdag og andre sammenkomster:)

Du trenger:

2 egg
2 kopper sukker
1 kopp melk
1ss kakao
2ts bakepulver
2ts vaniljesukker
3 kopper hvetemel
150g smeltet margarin

Stekes på 175gr i 30 minutter.

Jeg lagger dobbel porsjon til langpanne.

Glasuren lager jeg ved å smelte
kokesjokolade og litt smør,
deretter har jeg i vaniljesukker,
ett egg og melis.

Pynt med det du måtte ønske,
i dag har jeg strødd på kokos.



Nam!


Denne oppskriften har jeg også brukt til å lage
kattekake i bursdag.
Da lager du to runde kaker.
Den ene skjærer du en hale i siden på,
du skjærer altså av en tynn halvmåne.
Den andre kaken deler du i to slik at du får
to halvmåner. Den ene snur du så buen vender oppover,
den andre halvdelen deler du igjen på midten slik
at du får to like store deler til ører. 



Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...