tirsdag 21. juni 2011

Lykke for meg:)





Etter å ha gått på studiet praksisveiledning,har jeg lært mye vettu:)
  En av våre veiledere på studiet sa nå i vår at hun
ofte veiledet mennesker på leten etter lykke.
Ofte fant de ut at de hadde vært lykkelige
hele livet uten å tenke over det.

Ofte er vi på leten etter noe mer,
eller vi gleder oss til i morgen,
til ferien,
til neste år,
til fint vær
osv...

Disse ordene fikk meg til å tenke...

Jeg forsøker å leve i nuet,
å sette pris på de små gleder og det
som er her og nå.

Etter en ransakelse i sjelen
er
lykke for meg...

...å være mor til verdens skjønneste tre jenter...



...å ha en 4-åring som elsker å hjelpe pappa...


...og som blir superfascinert av snegler rundt campingvogna vår...



...å hekle noen lapper om kvelden i farger som gjør meg glad...

...å hekle et teppe...


...å gå i skogen med gode venner eller alene for å
nyte naturens ro...



...å ha en gammel seng å kose seg i om kvelden med
en god bok eller håndarbeid,
eller se på en film sammen med min kjære...


...å finne gamle skatter...



...å ha verdens søteste pus...


...å nyte sommerens glade farger...



...å gjøre funn på loppis...




...å få blomster av en liten barnehånd fra mine
egne blomsterbed fordi de var
sååååå fiiiine:)...



...å ha blomster i vinduene og ute i sommerens glade farger...


 





...å leve i nuet og å forsøke å være litt impulsiv...



...ja det er lykke for meg,
og mye, mye mer:)



"Ikke visste vel jeg at dagene som
kom og gikk var selve livet"

Slik er det,
og viktig å huske på...

Ha en fortsatt fin dag:)

Klem fra

Bente













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...