onsdag 21. september 2011

HEKLET SKJERF


Et skjerf er alltids greit å ha nå som det nærmer seg
hufset og kald årstid.
I går heklet jeg et, og det var
så moro:)


Slik gjør du:)

Kjøp deg garn som du må bruke helkenål
nr. 6 eller 7 på.
Bruk 5 farger, eller det antallet du måtte ønske,
og helke striper som du vil.

Legg opp 37 lm.
Hekle en st i 4.lm fra nålen (=2st),
2 st i neste  og 1 st i hver av de
13 neste lm.

Hopp over 4lm, 1st i hver av de 13 neste,
2 st i hver av de to siste lm.
=34 st.

Den første staven i hver omgang er 3lm.

Fortsett hver omgang med:
3 lm, 1 st i første stav, 2 st i neste,
deretter 13 st, hopp over 4 st,
13 st, og 2st i hver av de 2 siste st.

Hekle denne omgangen til du syns skjerfet
er langt nok, og husk å lage striper hvis
du ikke vil ha et ensfarget skjerf.

Kant rundt:
1 fm, 3 lm, 1 fm i første lm,
hopp over 1,5 cm og fortsett.

Hvis noen lurer på noe i forhold til denne oppskriften,
er det bare å spørre i kommentarfeltet under.

Lykke til:)



Ellers har biloppretter'n og jeg kjøpt oss
to stoler og et lite bord som vi har ved inngangen.
Så nå kan vi sitte ute i sola og kose oss med en kaffe:)

Ha en fortsatt fin dag,

Bente


2 kommentarer:

  1. Den som kunne hekle!! Nydelig skjerft og fine farger! Så koselige stoler da!
    Slike ønsker jeg meg også:-) Sikkert gode å sitte i og ta ettermiddagskaffen. Alltid kjekt å høre fra deg:-)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Klem:-)

    SvarSlett
  2. Så flott her hos deg! Likte veldig godt teppe du har i headerbildene. Så lekkert, og så godt det passet inn i helheten. Lekkert skjerf også.

    Jeg har laget en krans av avispapir, den har jeg satt mosen fast på. Det har jeg også skrevet i innlegget, kanskje du ikke så det. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...