torsdag 10. mars 2011

Matprat

Etter å ha hatt litt bloggesperre noen dager,
er det vel på tide å kaste seg inn i verden på nytt.
Det skjer i grunn mye om dagen,
og det å ha tid og ikke minst fantasi nok til å sette
seg å skrive noe inspirerende kan være en prøvelse.

Her om kvelden møttes jeg og noen venninner hjemme
hos ei kjempejente som er helt RÅ på å lage mat.
Vi lager da en rett,
akkurat nå så er fokuset fisk,
og vi skravler og kose oss.
Ofte har hun laget til det meste,
så vi andre er så heldige at vi får en super matopplevelse.
Denne gangen fikk vi en fiskrett som var bare så god,
at jeg må dele en ca-oppskrift med dere.
Jeg kaller retten rett og slett for

"FISKELASAGNE"

1 stor ildfast form
Finhakket løk i bunnen
Den fisken du liker, vi brukte laks og skrei, i biter oppå løken
Salt og pepper
Fetaost, minst 1 glass oppå
Creme fraiche, 2 bokser smøres oppå alt
Strøost

Inn i ovnen på ca 180 grader til fisken er ferdig.

Vi fikk dette servert sammen med fullkornspasta og grønnsaker.

NAM!

Dette var så utolig godt,
og må bare prøves!

All ære til kokken!

Hadde egentlig tenkt å ta bilde av den gode maten,
men i ekstasen glemte jeg rett og slett av alt sammen.
Får satse på å ta noen bilder på neste matprat,
som jeg gleder meg masse til:)

Bente


2 kommentarer:

  1. Kjempekoselig med sånne matkvelder Bente :) Det er verdt hvert minutt av forbredelser,laging og skravling!! Takk snille gode du!!

    SvarSlett
  2. Du er den beste EVA! 1000 klemmer til deg...:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...