onsdag 16. februar 2011

Lys i mørke kvelder...



Selv om man merker at dagene blir lengre
og at solen varmer mer og mer,
er kveldene fortsatt mørke...
Telysforbruket mitt tar seg virkelig opp i
vinterhalvåret, og jeg koser meg med
å tenne lys i alle kriker og kroker...
Den minste frøkna her er også veldig glad i lys,
og hun slokker ofte alt elektrisk lys
og ber meg tenne telys...



"Nå har vi det jammen koselig, du!" sier hun:)
Så søt vet dere!

Dette fatet har jeg stående på spisestuebordet.
Jeg har fylt det med litt forskjellig telysholdere,
noen i fattigmannssølv og noen kledd med blonde.
Jeg liker den litt gammeldagse stilen,
og jeg liker å blande det gamle med det nye.
Jeg forsøker å skape min egen stil,
ved å ta vare på det jeg har,
og å blande det med gamle funn og nye
innkjøp...
Det er viktig å finne seg sjøl og sin egen
stil og ikke alltid gjøre som alle andre...




Og hva annet kan man egentlig gjøre,
i disse kalde,mørke kvelder.
annet enn å tenne lys og vente på våren?
Joda, massevis, men jeg tror ikke jeg er
den eneste nå som er veldig lei kulde og snø,
og som vil ha sol, varme og lange, lyse dager...
Men så lenge det finnes telys her i verden
er vinterhalvåret reddet for min del:)
Nei, nå skal jeg fyre i peisen, tenne lys,
lage meg en tekopp og krype inn under et pledd...

Ha en god kveld!

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...