torsdag 3. februar 2011

Nostalgiske hjørner

Jeg har alltid vært litt gammeldags av meg på et vis, og det viser seg litt i min interesse for håndarbeid, og ikke minst for gamle ting. Jeg har ikke så mye gammelt, men det jeg har står framme og har sine hedersplasser. Det hele begynte nok med at "gamlehuset" på gardsbruket hvor jeg har vokst opp skulle rives. Vi tok oss en siste tur opp på loftet for å se om det kunne være igjen noe "gammelt skrot" som pappa sa, og der fant jeg den, min store skatt:) En gammel, gammel symaskin sto gjemt under støv og spindelvev i en gammel krok og bare ventet på meg... "Den skal jeg ha", sa jeg og fikk spørrende blikk tilbake. Det gamle skrotet der?? HA!! Den har fått hedersplass på et gammelt skap som jeg har malt lyst sammen med en nostalgisk lykt, og den er bare så fin atte:) Hvem som har hatt den er ikke helt sikkert, men mest sannsynlig min tippoldemor og så oldemor etter det. Jeg elsker å ta vare på slike gamle skatter... Jeg har flere gamle skatter også, men de skal jeg skrive om senere:)

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...