onsdag 9. februar 2011

Norgesglass...

Noen år tilbake oppdaget jeg at vi hadde en del Norgesglass i kjelleren, den typen med glasslokk og sinkring, samt skriften "Norge" på siden. Jeg har glass i flere forskjellige  størrelser, og tenkte da at disse glassene skal neimen ikke stå stuet bort i kjelleren! Så jeg tok dem opp, vasket dem og satte dem på rekke og rad oppå kjøkkenskapene. For et års tid siden, fikk jeg noen ideer om hvordan jeg kunne bruke glassene på en annen måte, og jeg satte i gang! Et av de store glassene fikk hamptråd, blonde, to anheng og et nostalgisk bilde på seg, og jeg puttet ubrukte telys oppi til oppbevaring.




Tre andre glass tok jeg glasslokket av, satte på blonde og et nostalgisk bilde, og vips hadde jeg flotte telyslykter!
Utrolig hva man kan bruke de vakre glassene til!!






Neste prosjekt er å lage ny nostalgisk pynt på noen av de andre glassene og å oppbevare gammelt, nypusset sølvtøy i dem:)
Da vil jo alt det gamle vakre bestikket fra oldemors tid også komme til sin rett...

Bente


PS! Håper å få flere tips til hva Norgesglassene kan brukes til annet enn syltetøy, har du et godt råd??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...