mandag 8. april 2013

RundStykker


Her i huset er vi glad i fersk gjærbakst,
og rett som det er baker jeg rundstykker.

Jeg har ingen fast oppskrift,
men her er slik ca det jeg bruker:

1L melk
smør eller olje 
litt salt
1 pk gjær

Deretter varierer jeg med mel.
Noen ganger bruker jeg kun hvetemel, 
men oftest bruker jeg
lettkokte havregryn
fibra hvetemel eller vanlig hvetemel.
Jeg har også i solsikkekjerner og linfrø,
eller kruskakli og sammalt mel.

Rundstykkene blir aldri like,
jeg bruker det jeg har.

Stekes på 220g til de er gyldne.


Her har jeg klippet til ører for å få "harepusrundstykker"
til påske.



Bente

1 kommentar:

  1. Hei Bente;)
    De så jo fristende ut;) Jeg er ikke flink til å bake rundstykker, men det er jo så GODT.
    Kanskje jeg skal prøve igjen en dag!!
    Ønsker deg en fin mandag flittige dame;))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...