mandag 6. juni 2011

Selskapsreisen

Ja i dag har vi jammen hatt rene selskapsresan,
dog uten Stig Helmer.
Dagen startet med konfimasjon til mitt fadderbarn.
Det ble en kjempefin dag, med mye god mat.
Var mett et heltdøgn etterpå jeg...:)

Dagen ble feiret på Røsåsen Gardsmuseum,
og der var det jammen flott:)
Så mye fine antikviteter som var samlet der...
Møbler og duppeditter av alle slag,
serviser og ting og tang.
 Dit er det virkelig verdt å ta turen:)
Man kan gå og kikke i evigheter og
hele tiden oppdage noe nytt.



I hagen er det store flotte syrinbusker, min favoritt:)



Var så heldig å finne en fotogen sommerfugl også:)
Den er virkelig vakker:)




Mye gammel kjøretøy er også samlet der,
og karfolkene hadde mye å granske.

Etterpå gikk turen til min farmor som feiret 80 år.
Tenk det! Å bli så gammel for å si det slik,
bo hjemme og stort sett klare seg selv.
Hun er veldig sprek, så håper hun får mange flere gode år.



I gangveggen har hun peoner, og disse er veldig gamle.
Nå er det kjempemange knupper på dem,
og jeg bare gleder meg til de spretter ut:)


Hun har også et kjempestort syrintre i hagen,
og det har "alltid" vært der.

Det er så fint, og nå da det blomstrer som finest,
er det sommer...

Duften brer om seg og gir oss minner fra barndommen
da vi sprang barbeinte og lekte boksen-går...
Ja syrinduft er noe av det beste jeg vet...


Så akkurat som at jula har sine dufter som gir god stemning,
har sommeren nå startet for meg...
Jeg skal plukke inn noen syrinkvaster i dag,
slik at sommeren også kommer inn.

Ha en fin dag:)

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...