søndag 6. februar 2011

Dilla på Tilda... Og Jane Austen :)


Etter å ha leid flere bøker av Tone Finnanger på biblioteket, fant jeg ut at jeg skulle prøve å sy en Tilda-engel. Jeg har aldri sydd dukker før, og var veldig spent på resultatet. Etter mye pes med å vrenge og stappe armer og ben på en uformelig kropp, fikk jeg det da til å se sånn noenlunde ut som en, tja kropp, om enn noe utenom anatomisk normalitet. Så da var min første Tilda-engel født... Deretter var det å sy en kjole og englevinger. Vingene gikk greit, men kjolen trælet jeg mer med... Etter mer om og men var kjolen ferdig og engelen påkledd, og jammen ble hun ikke søt også :) Med en romantisk-inspirert kjole har hun fått navnet Jane Austen. Navnet falt ganske naturlig, jeg er en stor fan av noen av Jane Austens bøker.  Hun var en dame som var veldig populær på 1800-tallet og som skrev blant annet "Stolthet og fordom", "Emma" og "Fornuft og følelser". Mr Darcy er jo en mann som nok har sjarmert mange hjerter <3 Jeg har alltid hatt sansen for sterke selvstendige damer, og bare tenk hvor utrolig modig det var å følge sitt eget hjerte på 1800-tallet! Jane levde nok et utrolig tøft, men spennende og givende liv tross all motgang og sykdom hun opplevde; hun døde 41 år gammel, og ble aldri gift fordi hun ikke fikk den hun ville ha... Akk ja, det er bra at tidene forandrer seg, men min Tilda-engel er da for meg et lite minne om Jane, en sterk og modig dame.



Mitt neste Tilda-prosjekt er også snart ferdig, "Camilla Collet" mangler bare håret nå, og bilde vil derfor komme senere:)

Tuddelu :)

1 kommentar:

  1. Takk for hislen på bloggen min!! Tildaen ser nydelig ut, imponert av alle som klarer å sy sånne!!
    mvh Anette♥

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...