torsdag 3. februar 2011

Heklekapper


I dag har jeg hatt fri, og da mener jeg HELT fri! Så gætt atte:) Men som alle husmødre vet, så er helt fri det samme som at man har en del forefallende å gjøre i huset, og en del kan man faktisk ikke bare koste inn under et gulvteppe... I dag har jeg fartet rund i huset og støvsugd, skiftet på senger og småryddet sånt som bare havner utover overalt. Så nå er det godt og bare sløve litt foran pc'n... Vil derfor vise dere heklekappene mine, hjemmelagede sådane. De er jeg veldig fornøyd med! Jeg har kapper i to stuer, en på badet og en på toalettet, samt 2 sett som veksles litt på på kjøkkenet. Hekling er bare skjønt, så nostalgisk og hjemmekoselig som bare det. Jeg er nok i grunn veldig gammeldags av meg, og la tidlig merke til momo's (farmor), mamma's og andre vi besøkte sine heklerier. Derfor lærte jeg å hekle før jeg begynte i 1.klasse, og da var "dilla" i gang:) 

Disse kappene er veldig dekorative!


Denne kappen er heklet etter en gammel oppskrift... Fint å bevare oppskrifter fra oldemors tid:) Nå skal jeg snart ta fatt på nye heklerier, noen som har noen gode oppskrifter å dele?

Bente



1 kommentar:

  1. Nydelig 😃 er det mulig å få oppskriften på denne ?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...